Hereweg 120
Markant kantoorgebouw op zichtlocatie
Kantoorgebouw “La belle Alliance” is een zelfstandig en prachtig kantoorgebouw gelegen aan de ringweg en het Sterrebos in de Herewegbuurt en op circa 7 minuten loopafstand van stadscentrum en NS station. Er is voldoende parkeergelegenheid in de ondergelegen parkeerkelder. In dit kantorengebied zijn een aantal gerenommeerde kantoorhoudende organisaties gehuisvest zoals: DUO, Trip Advocaten en Notarissen, Troostwijk, etc. De medehuurders in het gebouw zijn o.a.: Rechtshulp Noord Advocaten, FNV en Elgentos.
Oppervlakte kantoorruimte
De totaal verhuurbare vloeroppervlakte van het kantoor bedraagt circa 4.000 m². Voor de verhuur is circa 280 m² v.v.o. beschikbaar op de vierde verdieping.
Het opgegeven metrage is indicatief. Er kunnen derhalve geen rechten aan worden ontleend noch kan er sprake zijn van enige verrekening achteraf.
Locatie
Gelegen aan de zuidkant van de rand van het centrum en op circa 1.200 m van het Centraal Station. De locatie is gelegen in nabijheid van het Julianaplein.
Bereikbaarheid
Bereikbaarheid per auto
Het Julianaplein bevindt zich in de nabijheid. Voor de status en ontwikkelingen van de ringweg verwijzen we u naar onze informatiebrochure.
Bereikbaarheid per openbaar vervoer
Op circa 7 minuten lopen vanaf het Centraal Station. Op circa 10 m afstand bevinden zich de bushalten.
Parkeerfaciliteiten
Er zijn in parkeerplaatsen beschikbaar in de ondergelegen parkeerkelder. Tevens is er langs de openbare weg tegen betaling parkeergelegenheid.
Bouwaard en constructie
Combinatie van traditionele en systeembouw - bouwjaar circa 1985 - materialen: betonskeletconstructie, beton vloeren en dak, gemetselde gevels voorzien van aluminium kozijnen met dubbele beglazing; - stramienmaten (1,80m bij 5,40m/ 7,20m).
Opleveringsniveau
Het gehuurde wordt opgeleverd in de huidige staat, onder andere voorzien van de navolgende voorzieningen:
- entree in centrale hal;
- medegebruik 2 liften;
- eigen pantry;
- eigen toiletgroep per vloer bij gedeeltelijk verhuur;
- systeemplafond met geïntegreerde verlichting;
- vloerafwerking;
- wandkabelcontactdozen daar waar voorzien van elektra en bekabeling*.
*Aanleg, aansluiting data en telefonie is des huurders.
Leveringen en diensten
Als door of vanwege verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten (inclusief BTW) worden o.a. geleverd (voor zover aanwezig en van toepassing in het object):
• Gas, Water- en elektraverbruik, inclusief vastrecht, individueel en aandeel algemene ruimten;
• Gebruikersheffingen en Gemeentelijke belastingen etc.;
• Onderhoud, inspecties en periodieke controle van technische installaties;
• Alarm en alarmopvolging;
• Schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten en beglazing buitenzijde;
• Verzorging van afvoer van huisvuil, containerhuur e.d.;
• Onderhoud en schoonmaak buitenterrein, groenvoorziening en gladheidsbestrijding;
• Schoonmaak en onderhoud buitenzonwering;
• Assurantiepremie binnen- en buitenbeglazing;
• Centrale afvalverwijdering (huisvuil en oud papier), containerhuur e.d.;
• Overige leveringen en diensten voor zover van toepassing;
• Administratiekosten van 5% over de totale kosten van leveringen en diensten en speciale voorzieningen;
• De betaling van lonen, beheerskosten, belastingen en sociale lasten van personeel dat (mede) ten behoeve van het gehuurde in dienst is van verhuurder.
Huurprijs
Kantoorruimte:
Vanaf € 145,- per m² v.v.o. per jaar te vermeerderen met servicekosten en de verschuldigde BTW over de huur en servicekosten.
Parkeerplaatsen:
€ 750,- per buitenparkeerplaats per jaar te vermeerderen met BTW.
BTW:
Huur vrij van BTW is mogelijk! De huurprijs wordt dan vermeerderd met 5% opslag over de huur t.b.v. de BTW- compensatie. Over de servicekosten (indien van toepassing) is altijd de wettelijke BTW verschuldigd.
Servicekosten
Het verrekenbaar voorschotbedrag servicekosten ten behoeve van de door verhuurder te verzorgen leveringen en diensten bedraagt € 35,- per m² v.v.o. per jaar te vermeerderen met BTW. De servicekosten worden op voorschotbasis voldaan. Verrekening vindt jaarlijks plaats op basis van werkelijk gemaakte kosten.
Huurtermijn
5 + 5 jaar.
Wederzijdse opzegtermijn
Een wederzijdse opzegtermijn gaat in overleg.
Betaaltermijn
Huur, servicekosten en BTW worden per maand vooruit betaald.
Zekerheidstelling
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een bedrag gelijk aan 3 (drie) maanden betalingsverplichting inclusief BTW.
Indexering
Jaarlijks op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de CPI reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek(CBS).
Huurovereenkomst
Standaard model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), welke gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM), aangevuld met van toepassing zijnde bijzondere bepalingen.
Aanvaarding
In overleg.
Gebruik en bestemming
Huurder is zelf verantwoordelijk dat haar voorgenomen gebruik in overeenstemming is met het vigerende bestemmingsplan. Meer informatie is hierover te verkrijgen bij de dienst Ro/EZ van de gemeente Groningen aan het Harm Buiterplein 1 (Europapark). Tel: 050 – 367 81 11.
Meer informatie
Voor meer informatie of een vrijblijvende bezichtiging neem graag contact met ons op. Wij geven u meer dan graag een rondleiding!
NEXTFUND Vastgoedadviseurs
Parklaan 1, 9724 AL Groningen
050 - 76 76 100
[email protected]
DISCLAIMER
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op internetsites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook van deze inhoud, waaronder zowel tekst als foto’s, en/of commercieel gebruik is niet toegestaan. Aan de inhoud van deze en overige informatie alsmede eventuele bijlagen kunnen nimmer rechten worden ontleend. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten en oppervlakten zijn indicatief. Deze informatie is onder voorbehoud definitieve goedkeuring opdrachtgever/eigenaar.